Manual de utilizare cartela prepaid DIGI
Actualizat la data 19.11.2025
1. Activarea cartelei
Pentru punerea în funcțiune a Cartelei Digi trebuie să introduci cartela USIM într-un telefon mobil compatibil cu tehnologiile 2G/4G/5G.
Pornește telefonul și tastează codul PIN tipărit pe suportul cartelei SIM urmat de tasta OK.
Activarea inițială a cartelei se poate face:
Prin inițierea unui apel la *777, fără să fie necesară efectuarea convorbirii sau
Direct, prin alegerea unei opțiuni la *100#
Efectuarea primului apel se poate face în momentul în care pe ecranul telefonului a apărut codul rețelei Digi Mobil. Puteți activa orice Opțiune conform punctului 4 (Activare Opțiuni) în funcție de creditul disponibil sau puteți folosi cartela pentru apelare sau trimitere SMS, la tarifele precizate la punctul 6 (Tarife valabile fără activarea unei Opțiuni).
2. Creditul – perioada de valabilitate și perioada de grație a creditului
Perioada activă a creditului
Creditul inițial poate fi consumat conform ofertei în vigoare la data activării cartelei. Pe parcursul perioadei active, poți efectua convorbiri naționale și internaționale în limita creditului existent. Când reîncarci, perioada activă existentă a creditului nu se cumulează cu noua perioadă activă oferită de noua reîncărcare.
Perioada de grație a creditului
Perioada de grație a creditului inițial este în conformitate cu oferta în vigoare la data activării cartelei. Această perioadă de grație urmează perioadei active. Pe parcursul perioadei de grație poți să fii apelat, să primești mesaje SMS și poți apela doar numere gratuite. Creditul neconsumat în perioada activă se păstrează în perioada de grație. Pentru a putea folosi creditul rămas, trebuie să reîncarci. Creditul poate fi reîncărcat oricând pe parcursul perioadei active și/sau pe parcursul perioadei de grație.
Creditul este valabil pentru o perioadă de 60 zile, timp în care poate fi consumat pentru convorbiri și SMS-uri și are o perioadă de grație de 180 zile, timp în care poți fi apelat. În perioada de valabilitate poți activa oricare dintre opțiuni. Perioada de valabilitate este disponibilă pentru fiecare opțiune în parte la www.digi.ro/servicii/telefonie-mobila/cartela-digi. În cazul în care ai efectuat anterior încărcări de credit fără activări de opțiuni, perioada de valabilitate a opțiunii nou activate nu depășește data la care expiră perioada de valabilitate rămasă pentru creditul încărcat.
3. Reîncărcarea contului prepaid
Reîncărcarea contului prepaid al Cartelei Digi reprezintă achiziționarea unei valori de credit, exprimată în euro, prin intermediul căreia pot fi utilizate serviciile Digi Mobil, reîncărcarea efectuându-se direct pe telefonul mobil:
În magazinele Digi și ale partenerilor autorizați
Prin plata cu cardul direct pe site-ul: www.digi.ro/incarcare_prepaid
4. Activare opțiuni
Apelează *100# alege ramura Activează Opţiuni și alege Opțiunea dorită sau trimite SMS la numărul 123 cu denumirea scurta a opțiunii. Se pot activa simultan maxim 3 opţiuni de voce, dintre care una națională, cu efect din ziua activării. Opțiunea expiră în ultima zi din luna calendaristică (exemplu: Dacă opțiunea se activează pe data de 19 octombrie, indiferent de oră – aceasta va expira pe data de 19 noiembrie, în cursul zilei). Ultima opțiune națională aleasă se reactivează automat la expirare, dacă există credit suficient și dacă cartela este în perioada de valabilitate. Activarea Opțiunilor se poate face oricând, cu efect din aceeași zi. Beneficiile se consumă în ordinea cronologică a activării, cât timp cartela este în perioada de valabilitate.
Pentru verificare perioada de valabilitate apelează *100# și alege opțiunea Informații Cartelă:
1. Valabilitate Credit;
2. Expirare cartelă.
4.1. Modificare opțiuni
Poți modifica opțiunile alese în orice moment. Modificarea se realizează prin dezactivarea opțiunii anterioare și alegerea unei noi opțiuni. Beneficiile obținute anterior la cumpărarea opțiunii vechi se păstrează și se pot consuma în termenul de valabilitate al acestora.
4.2. Dezactivare opțiuni
Clienții pot dezactiva opțiunile în orice moment doresc. Apelează *100# alege ramura Dezactivează Opţiuni și alege Opțiunea dorită sau trimite SMS la numărul 123 cu textul „D” urmat de denumirea scurtă a opțiunii. Prin dezactivare se anulează comanda pentru reactivare din alocatorul de opțiuni. Beneficiile obținute anterior la cumpărarea opțiunii se păstrează și se pot consuma în termenul de valabilitate al acestora.
5. Servicii disponibile pentru Cartela Digi:
Apeluri naționale și internaționale;
Transmiterea și primirea de SMS-uri;
Redirecționare apel;
Serviciul de internet mobil.
Roaming internațional, numai cu opţiuni destinate acestui serviciu.
Serviciul de telefonie mobilă permite afișarea automată a identității liniei apelate și care apelează. Pentru a iniția și primi apeluri, telefonul tău mobil trebuie să fie deschis și conectat la rețeaua Digi Mobil. Pe teritoriul României poți efectua apeluri naționale și internaționale în limita creditului disponibil și poți fi apelat la numărul tău de telefon Digi Mobil.
Serviciul poate fi folosit în acoperirea rețelei Digi Mobil. Pentru informații detaliate despre aria de acoperire consultă pagina www.digi.ro/asistenta/acoperire-servicii-portabilitate/acoperire-servicii
NOTĂ: Este interzisă redirecționarea cu titlu oneros prin intermediul serviciului prepaid a traficului generat de către un terț. În situația în care se va constata redirecționarea cu titlu oneros prin intermediul serviciului prepaid a traficului generat de către un terț, Digi Romania va putea restricționa accesul la serviciul prepaid respectiv, va putea modifica condițiile de furnizare a serviciului fără o notificare prealabilă și fără a fi obligat la plata de despăgubiri.
5.1. Asistență clienți
Pentru informații despre serviciile de comunicații mobile Digi Mobil prepaid, apelează următoarele numere de telefon: 031 400 7777 sau *777 (număr disponibil doar în rețeaua mobilă Digi Mobil).
-
Informații utile
Dacă:
Telefonul tău mobil afișează mesajul „Verificați cartela” sau „Introduceți SIM” sau „Eroare cartelă” asigură-te că ai introdus corect cartela USIM conform indicațiilor din manualul de utilizarea telefonului mobil; cartela USIM prepaid poate fi utilizată în toate telefoanele mobile 2G/4G/5G, cu excepția celor care sunt blocate pe o altă rețea decât rețeaua Digi Mobil;
Dorești să activezi codul PIN – codul PIN inițial este „1234”;
Ai activat codul PIN și telefonul tău mobil afișează „Cartelă USIM blocată” sau „Introdu codul PUK” - înseamnă că ai introdus trei coduri PIN greșite și/ sau cartela USIM s-a blocat; în acest moment trebuie să introduci codul PUK; dacă introduci 10 coduri PUK greșite, cartela USIM se blochează definitiv și nu mai poate fi folosită. Apelează serviciul clienți, la numărul 031 400 7777 sau *777 (număr disponibil în rețeaua mobilă Digi Mobil) în momentul în care te confrunți cu orice alte situații care pun în dificultate utilizarea Cartelei Digi.
5.2. Verificare credit (controlul costurilor)
Cu serviciul Controlul Costurilor poți afla oricând cât ai vorbit de pe cartela ta prepaid și ce credit ți-a mai rămas. Tot ce trebuie să faci este să accesezi serviciul USSD apelând *100# și să alegi din meniul „Credit și Consum”, opțiunea „Verifică Credit”. Astfel vei putea afla valoarea estimată, fără TVA, a convorbirilor efectuate de pe numărul tău de telefon.
5.3. Redirecționare apel
Poți redirecționa apelurile tale telefonice către alt număr direct din setările telefonului, în situațiile de mai jos:
Când telefonul este închis sau nu este în aria de acoperire;
Când nu răspunde.
5.4. Mesaje scrise (SMS)
Cartela Digi îți oferă posibilitatea de a transmite mesaje scrise (SMS), cu ajutorul telefonului mobil. Tarifarea SMS-urilor se va face pentru fiecare segment de 160 de caractere.
Vei putea transmite mesaje în:
Rețeaua Digi Mobil;
Rețelele naționale și internaționale de telefonie mobilă, care permit recepționarea mesajelor scrise de la clienții altor operatori.
5.5. Acces la numărul de urgență 112
Utilizatorul Cartelei Digi poate apela gratuit numărul de urgență 112. În cazul apelării serviciului de urgență 112 este transmisă administratorului sistemului național unic pentru apeluri de urgență informația de localizare a apelantului, în conformitate cu prevederile legale privind organizarea și funcționarea sistemului național unic pentru apeluri de urgență.
5.6. Acces internet mobil
Cartela Digi îți oferă flexibilitate în navigarea pe internet, indiferent de locul în care te afli. Vei beneficia de conectare imediată, mobilitate completă și viteză de acces pe tehnologie 4G (LTE) sau 5G. Serviciul de internet mobil este disponibil doar prin alegerea și activarea unei opțiuni din grila comercială, pentru utilizarea acestuia în acoperirea Digi Mobil. Verifică harta de acoperire a rețelei Digi Mobil pe www.digi.ro/asistenta/acoperire-servicii-portabilitate/acoperire-servicii. Conectarea la serviciul de internet mobil se va face utilizând APN-ul «broadband». După consumarea întregului trafic alocat prin opțiunea aleasă, serviciul de internet mobil se restricționează. Serviciul poate fi utilizat din nou prin activarea unei noi opțiuni sau la reactivarea ultimei opțiuni alese.
Viteze de acces aferente serviciului de internet mobil
Serviciul de acces la internet mobil este furnizat prin intermediul reţelelor de comunicații electronice 4G și 5G operate de către Digi Romania S.A., utilizând tehnologiile LTE și superioare. În funcție de tehnologia radio utilizată, serviciul de internet mobil poate înregistra următoarele viteze de acces:
|
Tehnologie radio |
Tip transfer |
Viteza maximă estimată de transfer al datelor * |
Viteza promovată de transfer al datelor ** |
|
4G (2100 MHz, FDD) |
Download |
150 Mbps |
150 Mbps |
|
Upload |
50 Mbps |
50 Mbps |
|
|
4G (2600 MHz, TDD) |
Download |
150 Mbps |
150 Mbps |
|
Upload |
10 Mbps |
10 Mbps |
|
|
5G |
Download |
600 Mbps |
600 Mbps |
|
Upload |
50 Mbps |
50 Mbps |
*Viteza maximă estimată de transfer al datelor reprezintă rata de transmitere a datelor pe care utilizatorul final o poate experimenta în condiții reale. Vitezele pentru fiecare tehnologie radio se pot obține cu respectarea condițiilor prevăzute în metodologia de mai jos și nu pot fi garantate.
**Viteza promovată de transfer al datelor reprezintă rata de transmitere a datelor pe care Digi Romania o utilizează în informările cu scop comercial, în promovarea ofertelor comerciale primind serviciul de internet mobil. Aceasta viteza este egală cu viteza maximă estimată de transfer al datelor.
Metodologia de determinare a vitezei maxime estimate de transfer al datelor și factorii care influențează obținerea vitezei maxime estimate de transfer al datelor.
i) Vitezele maxime estimate pot fi atinse cu respectarea cel puțin a următoarelor condiții: a) deținerea sau achiziționarea unui serviciu de internet mobil din oferta Digi Romania care poate asigura accesul la vitezele maxime estimate; b) utilizarea aplicației Netograf disponibila pe site-ul www.digi.ro sau direct la
www.netograf.ro , prin crearea și utilizarea unui cont de utilizator specific în cadrul aplicației; c) folosirea aceluiași terminal mobil și a unei cartelei SIM care să funcționeze în parametrii optimi și care să dețină specificațiile tehnice necesare atingerii vitezelor maxime estimate în funcţie de tehnologia radio; d) inactivarea oricăror alte aplicaţii din terminalul mobil exceptând aplicația utilizată pentru testare; e) realizarea testelor în exteriorul clădirilor, evitându-se locurile din proximitatea clădirilor înalte care sunt situate la distanțe apropiate, precum și locurile aglomerate în care se desfășoară manifestări la care sunt prezenți multi utilizatori simultan (competiții sportive, manifestări socio-culturale, etc); f) realizarea testelor din același loc (aceleași coordonate geografice), evitându-se deplasarea pe durata testului.
ii) Factori care influențează atingerea vitezelor maxime estimate: a) gradul de încărcare a celulei; b) spectrul și tehnologiile radio disponibile în zona respectivă; c) existența unui semnal maxim afișat pe terminalul mobil (prin caracteristicile evidențiate pe ecranul terminalului mobil); d) distanța față de stația de bază; capabilitățile terminalului mobil utilizat; e) atenuarea semnalului radio în spațiul în care se află utilizatorul.
iii) Condițiile referitoare la terminal:
Toate măsurătorile trebuie realizate cu aceeaşi cartela SIM și același terminal, prin deținerea sau achiziționarea unui serviciu de internet mobil din oferta Digi Romania care poate asigura accesul la vitezele maxime estimate și în afara perioadelor de eventuale limitări de viteza de acces (suspendare pentru neplată, atingerea limitelor rezonabile de utilizare conform prevederilor contractuale, etc.);
Terminalul trebuie să aibă software-ul actualizat la ultima versiune disponibilă pentru respectivul terminal;
Terminalul trebuie să aibă specificații tehnice ce îi permit să atingă viteza maximă estimată conform capabilităților tehnice ale rețelei: CAT 5 (4G), CAT 16 (5G);
Este necesară dezactivarea opțiunii de partajare a conexiunii la Internet (Mobile Hotspot/Mobile Tethering);
Este necesară închiderea tuturor programelor sau aplicațiilor care generează trafic de date (filesharing, streaming, browsing de orice fel, messaging etc.);
Măsurătorile trebuie efectuate cu un terminal care să se fie conectat la rețeaua mobilă de date și având cel puţin următoarele niveluri de putere a semnalului, respectiv de calitate a semnalului:
4G: nivel de putere al semnalului (RSRP) > -90 dBm și un nivel de calitate a semnalului: (RSRQ) > - 12,
5G: nivel de putere al semnalului (RSRP) > -90 dBm și un nivel de calitate a semnalului: (RSRQ) > -12.
* În cazul terminalelor iPhone măsurarea vitezei de acces la internet mobil va fi precedată de verificarea parametrilor de reţea, prin tastarea pe terminal a codului *3001#12345#* care va genera informaţii privind nivelul de putere și de calitate a semnalului.
Pașii pe care trebuie să îi urmeze un utilizator care doreşte măsurarea vitezelor pentru serviciul de acces la internet mobil:
1. Să descarce aplicația Netograf din magazinul Google Play (Android) sau magazinul App Store (IOS);
2. Să dețină sau să își creeze cont pe Netograf;
3. Să fie conectat/autentificat pe contul Netograf în momentul realizării măsurătorilor;
4. Să realizeze măsurătorile ţinând cont de toate condițiile descrise mai sus;
5. Să efectueze măsurători cel puțin 5 zile (dintre care, cel puţin o zi de weekend) în decursul a maximum 30 zile consecutive, efectuând minimum 6 măsurători pe zi, dintre care cel puţin o măsurătoare din fiecare zi în intervalul orar 23:00- 07:00. Măsurătorile trebuie efectuate la intervale de minimum o ora distanță între ele.
Se consideră o diferenţă importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate cazul în care cel puțin jumătate dintre măsurătorile efectuate sunt sub valorile din tabel:
|
Tip rețea |
Download |
Upload |
|
4G FDD |
3 Mbps |
0,5 Mbps |
|
4G TDD |
5 Mbps |
0,5 Mbps |
|
5G |
50 Mbps |
5 Mbps |
iv) În situația în care în urma realizării testelor sunt înregistrate diferențe permanente sau care se repetă la intervale regulate între valorile maxime estimate/vitezele promovate de transfer și vitezele rezultate în urma testelor obţinute prin intermediul aplicației Netograf, utilizatorii pot sesiza Digi Romania diferențele constatate, prin transmiterea unei reclamaţii.
Reclamația va fi transmisă de către utilizatorul serviciului de comunicaţii electronice în termen de 30 de zile de la finalizarea testelor conform procedurii mai-sus menţionate.
În afară de datele de contact (inclusiv un număr de telefon valabil) reclamația va cuprinde vitezele reclamate, tehnologia radio utilizată locul în care au fost realizate testele (coordonate geografice sau localitate/stradă/număr). Reclamația va fi depusă în punctele de prezență Digi Romania (www.digi.ro/asistenta/puncte-prezenta) sau prin e-mail la client@digi.ro. Reclamațiile vor fi soluționate într-un termen de 30 de zile de la data la care toate informațiile au fost furnizate, inclusiv, acolo unde este cazul, datele și informațiile suplimentare solicitate de către Digi Romania pentru soluţionarea reclamației. În acest sens Digi Romania va putea desfășura propriile teste și va comunica ori de câte ori este necesar pe parcursul soluționării reclamației cu utilizatorul pentru clarificarea valorilor înregistrate. În situația în care în urma analizării reclamației se constată - sub condiția respectării de către utilizator a metodologiei de testare mai-sus menționată - existența diferențelor dintre valorile maxime estimate/vitezele promovate de transfer și vitezele rezultate în urma testelor, utilizatorul este îndreptățit să primească despăgubiri constând în creditarea contului utilizatorului cu o valoare proporțională cu perioada în care s-au înregistrat aceste diferenţe, acordate de la data recepționării sesizării și până la remedierea situației, în măsura în care se testele desfășurate de către Digi Romania confirmă aspectele sesizate prin reclamația transmisă.
Dacă Beneficiarul înregistrează nemulțumiri privind modalitatea de soluționare a reclamației poate apela la mijloacele de soluționare prevăzute în Procedura funcțională de soluționare a reclamațiilor clienților Digi Romania, inclusiv prin sesizarea instituțiilor naţionale cu atribuții în domeniu sau se poate adresa instanțelor judecătoreşti competente.
5.7. Înlocuirea cartelei SIM
În cazul în care cartela SIM se strică, este pierdută sau furată, aceasta poate fi înlocuită în oricare din magazinele Digi Mobil. Prima înlocuire a cartelei este gratuită. Orice înlocuire ulterioară este taxată cu 5 lei, TVA inclus.
5.8. Apeluri internaționale
Pentru a face un apel internațional sau a trimite un SMS internațional trebuie să tastezi codul de acces internațional “00” sau “+”, prefixul țării, urmat de numărul celui pe care vrei să îl apelezi și apoi tasta de apel. Detalii complete despre tarifele internaționale și modalitatea de tarifare se regăsesc pe pagina www.digi.ro/asistenta/tarife-plati-prin-sms/tarife/destinatii-si-apeluri-internationale.
5.9. Roaming
Acest serviciu este activat automat la înregistrarea Cartelei tale în rețeaua Digi Mobil dacă ai achiziționat și activat o ofertă care include acces la Serviciul de Roaming sau ai ales activarea serviciului de roaming apelând la *100#. Maxim 3 opțiuni cu acces la roaming pot fi active în același timp.
Serviciul Roaming îți oferă posibilitatea de a folosi numărul tău de telefon și în afara teritoriului României, în rețelele operatorilor cu care Digi România a încheiat acorduri de roaming. Pe https://www.digi.ro/servicii/telefonie-mobila/roaming_cartela găsești lista completă țărilor și operatorilor.
NOTĂ: Dacă te afli pe teritoriul României în apropierea granițelor cu oricare din țările vecine: Ungaria, Ucraina, Moldova, Bulgaria sau Serbia și ai activă o ofertă cu acces la Roaming, este posibil să te conectezi accidental pe una din rețelele de telefonie ale țării vecine. Acest lucru se întâmplă în cazul în care selecția de căutare a rețelei mobile pe telefonul tău este setată pe modul “Automatic”. Pentru a evita taxarea conform tarifelor de Roaming, îți sugerăm ca selecția rețelei să fie setată pe modul “Manual”. Totodată, îți sugerăm ca, atunci când te afli în apropierea graniței cu oricare din țările vecine de mai sus, să verifici periodic afișajul telefonului tău pentru a te asigura că ești localizat, în continuare, în rețeaua Digi Mobil și nu în Roaming. De asemenea, atunci când călătorești în străinătate, te rugăm să verifici periodic că ești localizat într-o rețea parteneră de Roaming a Digi Mobil din țara pe care o vizitezi, pentru a evita trecerea accidentală în zonele de graniță, într-o rețea dintr-o țară vecină celei vizitate de tine, posibil cu tarife de Roaming diferite față de rețelele din țara vizitată.
Pentru a apela când te afli în roaming, tastează numărul în format internaţional. De exemplu: pentru a apela un număr din România adaugă +4 sau 004 înaintea numărului (+4 07XX XXXXXX sau 004 07XX XXXXXX).
Pentru a fi apelat când te afli în roaming: cel care te apelează din România tastează numărul în format național ( 07XXXXXXXX ). Din alta țară (inclusiv cea pe care o vizitezi), cel care te apelează tastează numărul tău în format internaţional (+4 07XX XXXXXX sau 004 07XX XXXXXX).
Ești tarifat sau consumi din beneficiile cu roaming pentru apelurile efectuate. Apelurile primite când serviciul Roaming în țări membre ale Spațiului Economic European sunt gratuite. Pentru apelurile primite în țările din restul lumii se vor aplica tarifele de roaming valabile pentru țara vizitată. SMS-urile primite când folosești serviciul Roaming sunt gratuite. Persoana care te apelează din România nu este tarifată cu nimic în plus față de situația în care te-ai afla în țară.
Metodele de reîncărcare disponibile în roaming: plata cu cardul, accesând www.digi.ro.
Activarea opțiunilor cu roaming este posibila prin apel la *100#, atât în țară cât și în roaming.
Info credit (detalii consum) în roaming: apelează *100#
Relaţii clienți: apelează +4 031.400.7777 taxabil în funcţie de țara în care te afli conform tarifelor de roaming pentru apeluri către România
6. Tarife valabile fără activarea unei Opțiuni:
Taxarea apelurilor naționale de voce se face la secundă, după primul minut de convorbire indivizibil, indiferent dacă este activată o extra opțiune sau se consumă doar credit. Pentru apelurile efectuate în roaming în Spațiul Economic European se taxează la secundă iar cele efectuate în roaming în afara Spațiului Economic European se taxează la minut întreg. Unitatea de taxare pentru internet mobil este kilobyte-ul. La expirarea creditului sau a beneficiilor extraopțiunii active clientul poate doar să primească apeluri și/sau SMS-uri. La expirarea creditului sau a beneficiilor extraopțiunii active internetul mobil se sistează până la o nouă reîncărcare sau/și activare extraopțiune. Apelurile catre numere geografice de 4 sau 6 cifre, catre servicii cu valoare adaugată sau către numere cu tarif special vor fi facturate distinct, conform tarifelor din oferta Digi Romania în vigoare.
|
Destinație Apeluri Voce |
Tarife (Euro, fără TVA) |
|
În rețeaua fixă Digi Tel și către alte rețele fixe naționale |
0,005 |
|
În rețeaua mobilă Digi Mobil și către alte rețele mobile naționale |
0,01 |
|
Către principalele rețele fixe din UE, SUA, Canada și China |
0,01 |
|
Către principalele rețele de telefonie mobilă din S.U.A. și Canada |
0,01 |
|
Către rețelele mobile Digi Mobil Italia și Spania |
0,01 |
|
Către principalele rețele de telefonie mobilă din UE 1: Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Germania, Danemarca, Grecia, Spania, Franţa, Ungaria, Irlanda, Italia, Malta, Polonia, Portugalia, Suedia, Marea Britanie, Olanda, Norvegia, Moldova |
0,012 |
|
Către principalele rețele de telefonie mobilă din UE 2: Lituania, Estonia, Islanda, Luxemburg, Finlanda, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Letonia |
0,02 |
|
Către principalele rețele de telefonie mobilă din UE 3: Liechtenstein, Elveţia |
0,04 |
|
Destinație SMS |
Tarife (Euro, fără TVA) |
|
În rețeaua mobilă Digi Mobil |
0,01 |
|
Către alte rețele mobile naționale |
0,01 |
|
Către principalele rețele mobile din UE |
0,06 |
|
Către principalele rețele mobile din SUA și Canada |
0,07 |
|
Către rețelele mobile Digi Mobil Italia și Spania |
0,04 |
Un mesaj scris (SMS) care poate fi transmis sau recepționat este alcătuit din 160 de caractere. Sunt considerate caractere și semnele de punctuație și spațiile libere, precum și utilizarea simbolurilor speciale și a diacriticelor. În funcție de specificațiile telefonului mobil, pot fi trimise mesaje ce depășesc numărul de caractere prevăzut, urmând ca SMS-ul să fie fragmentat și expediat prin mesaje diferite, fiecare având o lungime de cel mult 70 de caractere, care vor fi tarifate individual, dacă este cazul.
|
Internet mobil |
Tarife / MB (Euro, fără TVA) |
|
Internet național pe mobil |
0,0006 |
|
Roaming internaţional |
Tarife (Euro, fără TVA) |
||||
|
SEE |
Moldova |
Turcia |
Serbia |
Elveţia |
|
|
Apeluri locale |
0,01 |
0,0105 |
0,1597 |
0,0588 |
0,0630 |
|
Apeluri către România |
0,01 |
0,0105 |
0,1597 |
0,3277 |
0,0630 |
|
Apeluri către alte țări UE + state SEE AELS |
0,01 |
0,0252 |
0,1597 |
0,5882 |
0,3782 |
|
Apeluri către UK |
0,0168 |
0,5882 |
0,5882 |
0,5882 |
0,3782 |
|
Apeluri internaționale către alte destinații non-SEE |
0,7563 |
0,5882 |
0,5882 |
0,5882 |
0,3782 |
|
Apeluri către destinații speciale |
3,00 |
3,00 |
3,00 |
3,00 |
3,00 |
|
Apeluri către rețele satelit |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
10,00 |
|
Apeluri primite |
0,00 |
0,010496 |
0,167934 |
0,32769 |
0,062975 |
|
SMS transmis |
0,005 |
0,0042 |
0,0321 |
0,0105 |
0,0160 |
|
SMS primit |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
Internet mobil (/MB) |
0,0007 |
0,0002 |
0,0008 |
0,0006 |
0,0004 |
7. Utilizarea frauduloasă a serviciului Digi Mobil
Frauda este definită ca fiind orice comunicație de voce, SMS, fax sau date realizată prin utilizarea Cartelei Digi, a rețelei și/sau a echipamentelor Digi Romania care nu este realizată în interes propriu sau care este realizată în scopul obținerii de avantaje materiale, în scop comercial, inclusiv în cazul oricărei vânzări a serviciului, redirecționări a serviciului, comercializarea numărului de telefon asociat Cartelei Digi, precum și în cazul provocării de daune Digi Romania sau unor terți sau dacă scopul ori efectul realizării comunicației este generarea unor deranjamente în rețeaua Digi Romania sau a altor operatori ori producerea unor prejudicii societății Digi Romania sau altor persoane.
De asemenea se consideră apeluri frauduloase acele apeluri cum ar fi, dar fără a se limita la: apelurile de tranzit și/sau apelurile inițiate din orice sursă, alta decât Utilizatorul (cum ar fi, dar fără a se limita la, rețele naționale sau internaționale), apelurile de tranzit terminate în altă rețea decât a Utilizatorului (națională sau internațională), apelurile cu identitate incompletă, parțial sau total modificată ori mascată, generarea unui volum mare de apeluri/minute din rețeaua Digi Romania, către alte rețele, utilizarea serviciului de telefonie în scop comercial, inclusiv realizarea unor activități de call center, promovare sau vânzare de produse ori servicii prin telefon, sondaje sau oricărei altei activități care presupun realizarea unui volum mare de apeluri.
Cu titlu exemplificativ, criteriile utilizate de către Digi Romania în baza cărora un apel sau SMS efectuat/recepționat prin utilizarea rețelei Digi Romania poate fi identificat drept apel/SMS fraudulos, sunt reprezentate de următoarele:
Apeluri/SMS-uri distribuite constant în intervale de timp;
Apeluri /SMS-uri efectuate în mod constant în intervalul orar 00:00 – 07:00;
Număr redus al apelurilor/SMS-urilor recepționate sau lipsa apelurilor/SMS-urilor de intrare (recepționate);
Existența unui număr foarte mare de apeluri/SMS-uri numai către anumite destinații sau numai către destinații distincte;
Durata medie a apelurilor;
Existența unor indicii cu privire la utilizarea serviciului de telefonie în scop comercial și în mod special desfășurarea unor activităţi de call center, promovare sau vânzare de produse ori servicii prin telefon, sondaje etc.;
Reclamaţii din partea unor operatori sau persoane cu privire la serviciul de telefonie care face obiectul acestui contract;
Existența unor indicii cu privire la utilizarea serviciului de telefonie în scopul obținerii unor avantaje materiale pentru sine sau pentru altul, scopul imediat al efectuării apelului fiind reprezentat de dobândirea unor beneficii de orice natura ca urmare a înregistrării de trafic în alte rețele de telefonie și nu de utilizarea serviciului de telefonie potrivit nevoilor normale de comunicare, cu bună credinţă, pentru apelarea utilizatorilor altor rețele în scopul efectuării convorbirilor telefonice.
Dacă Digi Romania identifică o fraudă sau dacă primește o reclamație de fraudă de la un alt operator cu care Digi Romania este interconectat, Digi Romania are dreptul să suspende de îndată furnizarea serviciului. În cazul opțiunilor de tip Nelimitat în rețeaua Digi Mobil și în alte rețele naţionale va fi considerată utilizare abuzivă înregistrarea pe o cartelă SIM a unui consum mai mare de 5000 de minute sau SMS-uri, care va atrage pentru cartela SIM respectivă tarifarea consumului înregistrat peste acest prag, conform tarifelor din oferta Digi Romania în vigoare.
8. Încetarea furnizării serviciilor
Digi Romania poate înceta furnizarea serviciilor în următoarele situații:
a) Beneficiarul încalcă oricare dintre obligațiile prevăzute în Manualul de utilizare a Cartelei Digi;
b) Beneficiarul prejudiciază securitatea sistemului sau încearcă în mod repetat (cu sau fără succes) furnizarea sau obținerea de informații care nu au un caracter public, indiferent dacă acestea sunt din rețelele Digi Romania sau aparțin altor rețele interconectate cu orice rețeaua operată de Digi Romania sau dacă Beneficiarul comite folosind serviciile Digi Romania acte sau fapte de natură penală, contravențională sau care contravin ordinii publice ori bunelor moravuri;
c) Beneficiarul a realizat o fraudă prin încălcarea clauzelor prevăzute în cuprinsul prezentului Manual ori prin încălcarea dispozițiilor legale în vigoare;
d) Existența unor indicii cu privire la utilizarea serviciului de telefonie mobilă în scopul obținerii unor avantaje materiale pentru sine sau pentru altul, scopul imediat al efectuării apelului fiind reprezentat de dobândirea unor beneficii de orice natură ca urmare a înregistrării de trafic în alte rețele de telefonie și nu de utilizarea serviciului de telefonie potrivit nevoilor normale de comunicare, cu bună credință, pentru apelarea utilizatorilor altor rețele în scopul efectuării convorbirilor telefonice.
e) Expirarea perioadei de grație a Cartelei Digi, care atrage după sine dezactivarea cartelei SIM, pierderea numărului de telefon și a creditului rămas neconsumat, precum și pierderea agendei salvate pe cartela SIM.
9. Proceduri de măsurare și gestionare trafic
Digi Romania desfășoară o serie de proceduri și activități în scopul asigurării unei bune funcționari a rețelei și serviciilor, inclusiv prin analizarea intensității traficului și a disponibilității rețelei, serverelor și aplicațiilor.
Calitatea serviciilor poate fi afectată negativ în cazul depășirii capacităților de trafic în rețeaua proprie sau în rețelele operatorilor cu care Digi Romania este interconectat, prin depășirea capacităților de transport (link-uri) sau a capacităților de procesare a traficului în nodurile rețelei proprii sau ale altor operatori (servere și aplicații). Cauzele apariției acestor fenomene sunt multiple iar metodele de evitare disponibile sunt aplicate după caz, prin derularea unor proceduri şi/sau activități specifice.
Un obiectiv important este evitarea sau reducerea efectelor negative ale incidentelor din rețeaua proprie (defecțiuni hardware, erori software).
În acest scop se desfășoară:
Activități permanente de monitorizare a disponibilității rețelei, a serverelor și aplicațiilor;
Măsuri proactive de asigurare a rutelor alternative pentru rerutarea traficului în cazul apariției unui incident;
Proceduri reactive de intervenție și rezolvare a incidentelor, inclusiv prin asigurarea de resurse de rezervă;
Măsuri de prevenire a apariției unor incidente (teste, verificări, înlocuirea unor componente sau sisteme, modificări de configurație, modernizare).
Obiectivul complementar este evitarea sau reducerea efectelor negative ale incidentelor din rețelele operatorilor cu care Digi Romania este interconectat.
În acest scop se desfășoară:
Activități permanente de monitorizare a disponibilității rețelei pe segmentele de interconectare (legături, interfețe, semnalizare);
Măsuri proactive de asigurare a unor rute alternative, inclusiv prin alți operatori, pentru rerutarea traficului.
Depășirea temporară a valorilor normale de trafic este posibilă la nivel local sau național în unele situații (evenimente). Pentru evitarea acestor situații se utilizează următoarele metode:
Activități permanente de monitorizare a modului de deservire a traficului, inclusiv prin măsurarea unor parametri privind intensitatea traficului și performanța aplicațiilor;
Măsuri proactive de prevenire a depășirii capacității maxime a unor segmente de rețea, servere sau aplicații, prin optimizarea utilizării resurselor și asigurarea rezervelor de capacitate;
Creșterea progresivă a capacităților rețelei, serverelor și aplicațiilor în concordanță cu necesitățile curente și a estimărilor de trafic, precum și asigurarea rezervei de capacitate.
Activitățile de monitorizare menționate anterior au caracter permanent și sunt realizate cu ajutorul sistemelor de management ale rețelei care realizează colectarea, procesarea inițială și prezentarea datelor referitoare la:
Disponibilitatea resurselor hardware și software, prin analiza mesajelor și alarmelor colectate de către sistemele de management (message/alarm handling);
Intensitatea traficului deservit pentru legăturile interne și pentru legăturile cu alți operatori;
Gradul de utilizare a resurselor din rețeaua proprie (servere, procesoare, interfețe, etc);
Disponibilitatea și performanța unor aplicații critice care asigură stabilirea legăturilor telefonice și interconectarea cu alte rețele, rutarea pachetelor de date, funcțiile de autentificare, mobilitate și roaming în rețeaua mobilă, aplicațiile pentru servicii inteligente și mesagerie.
10. Portabilitate
Portabilitatea numerelor de telefon este un drept al utilizatorilor, de care aceștia pot beneficia, la cerere. Portabilitatea implică automat terminarea contractului cu operatorul curent, în conformitate cu clauzele de reziliere prevăzute în cadrul acestuia. După ce te-ai asigurat de respectarea condițiilor contractuale față de actualul furnizor de servicii de telefonie, poți porta orice număr dorești prin formularea unei Cereri de portare. Poți să vii cu orice număr de telefon mobil în rețeaua de telefonie Digi Mobil, fără nici o taxă de portare. Costurile vor fi acoperite în întregime de Digi Romania. Portarea unui număr de telefon mobil se poate realiza în maxim 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de portare. Numărul de telefon se poate porta ori de câte ori este necesar, nu există o limitare a numărului de portări într-o perioadă determinată de timp. Apelurile efectuate de tine către numere portate vor fi notificate printr-un ton distinctiv care se va auzi înainte de tonul normal de apel. Cei care te vor apela pe tine, vor auzi și ei același ton. Pentru a afla din ce rețea face parte numărul de telefon accesează www.portabilitate.ro sau adresează-te oricărui operator de telefonie prin centrele de relații cu clienții. Tariful pentru apelurile către numerele portate în rețeaua Digi Romania va fi cel corespunzător apelurilor în rețea. Pentru apelul către un număr Digi Romania portat într-o altă rețea se va aplica tariful unui apel către alte rețele. Pentru a porta numărul Digi Romania la un alt furnizor este necesar să contactezi furnizorul respectiv și să formulezi o cerere.
-
Termen de conectare inițială
Activarea serviciului de telefonie mobilă se realizează la data activării Cartelei Digi. Dacă Beneficiarul a optat pentru portarea în rețeaua Digi România a unui număr de telefon dintr-o altă rețea de telefonie mobilă, activarea serviciului se va face numai în momentul finalizării cu succes a procesului de portare, potrivit actelor normative aplicabile.
11. Soluționarea reclamațiilor
11.1. Remedierea deranjamentelor și a incidentelor la activare
În cazul refuncționării oricărui serviciu şi/sau în cazul intervenirii oricărei disfuncționalități în procesul de activare a serviciului, Digi Romania va remedia eventualele defecțiuni/ disfuncționalități reclamate de către client, la Departamentul Relații Clienți în cel mult 48 ore, cu excepția situațiilor aflate în afara controlului Digi Romania.
11.2. Contact pentru soluționare reclamații
Digi Romania va pune la dispoziția clienților săi următoarele modalități de preluare și soluționare a sesizărilor formulate de către aceștia:
Telefonic: Serviciu disponibil 7/7 zile, 24/24 ore prin apelarea următoarelor numere de telefon (tarif standard):
03XX-400 401 – Serviciul Tehnic disponibil pentru serviciile de Internet, Telefonie Mobilă/Fixă, CATV (unde xx reprezintă prefixul de județ);
031 400 4401 pentru București;
03XX-400 414 – Informații Comerciale disponibile pentru serviciile de Internet, Telefonie Mobilă/ Fixă, CATV (unde xx reprezintă prefixul de județ);
031 400 4414 pentru București;
Acces direct: În punctele de prezență Digi Romania din localitatea dumneavoastră, de luni până vineri în intervalul orar 09.00 -18.00.
E-mail: clienti@digi.ro
Web Site: Completând formularul disponibil pe pagina: www.digi.ro/asistenta/contact la secțiunea servicii/formular de contact. Sesizările dumneavoastră vor fi preluate, înregistrate și înaintate către departamentele competente din cadrul companiei Digi Romania. Reprezentanții acestor departamente se vor asigura de o soluționare în conformitate cu termenele contractuale și prevederile legale, termenul maxim de soluționare a reclamației fiind de 30 de zile de la înregistrarea sesizării. Rezultatul demersurilor efectuate va fi comunicat clientului prin intermediul datelor de contact comunicate (e-mail, telefon) într-un termen de maxim 7 zile de la soluționarea reclamației.
În cazul nesoluționării reclamației în termenul maximal, datorită efectuării unor investigații suplimentare determinate de complexitatea sesizării, termenul maxim de soluționare a reclamației este de 90 de zile de la înregistrarea sesizării; în acest caz termenul de informare a clientului asupra stadiului de soluționare este de 30 zile de la expirarea termenului inițial de soluționare de 30 de zile.
Cu excepția situațiilor aflate în afara controlului Digi Romania, în situația în care termenul de răspuns nu este respectat, Beneficiarul poate solicita în scris despăgubiri, într-un termen de 10 zile de la expirarea termenului de răspuns pentru soluționarea reclamațiilor.
În măsura în care reclamația transmisă este justificată, despăgubirile vor fi acordate prin corecția creditului sau a extraopțiunii.
Clientul are totodată posibilitatea - în cazul nesoluționării pe cale amiabilă a litigiului - să se adreseze Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații ANCOM (București, str. Delea Nouă, nr. 2, sector 3, e-mail: ancom@ancom.ro, website: www.ancom.org.ro, fax: 0372.845.402), Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sau se poate adresa instanței judecătorești competente
12. Serviciul de informații privind abonații / Registrul privind abonații
Odată cu achiziționarea Cartelei Digi Mobil sau pe parcursul utilizării serviciilor, Beneficiarul poate opta pentru includerea datelor cu caracter personal ( nume, prenume, adresa și număr de telefon) în baze de date, în vederea furnizării de servicii de informații privind abonații sau de registre ale abonaților, servicii furnizate de către Digi Romania sau de către alți furnizori ai unor astfel de servicii. Manifestarea acordului Utilizatorului cu privire la publicarea acestor date se realizează doar în reprezentanțele/ magazinele Digi.
Documentele care alcătuiesc contractul prin care este furnizat pachetul prepaid Digi Mobil sunt reprezentate de Manualul de utilizare a cartelei Digi, cartela SIM și ambalajul cartelei. Informațiile cuprinse în ultimele materiale completând în mod corespunzător oferta comercială din prezentul document.
Informațiile prezentante în acest material sunt valabile la data tipăririi lui. Pentru informații actualizate, vă rugăm accesați www.digi.ro.
13. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Operatorul prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal conform contractului, iar prelucrarea acestor date este strict legată de produsele și serviciile de care beneficiați de la Compania noastră. Pentru orice actualizare privind prelucrarea datelor cu caracter personal vă rugăm să accesați
www.digi.ro.
Colectăm și prelucrăm diferite categorii de date personale de la dumneavoastră în calitate de utilizator al Cartelei Digi, ceea ce, în conformitate cu legislația Uniunii Europene privind protecția datelor personale, ne conferă calitatea de Operator de date.
Protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal este foarte importantă pentru noi. Prezenta secțiune descrie practica noastră referitoare la prelucrarea datelor dumneavoastră personale ca urmare a achiziționării și utilizării Cartelei Digi.
Definiții: În sensul prezentei secțiuni, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: “Legislația privind Protecția Datelor” – toate legile, reglementările, opiniile, instrucțiunile și normele emise de către orice guvern, agenție, autoritate, Grupul de Lucru Art. 29 sau Comitetul European pentru protecția datelor în ceea ce privește prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Regulamentul UE privind Protecția Generală a Datelor cu Caracter Personal (UE) nr. 2016/679 (“Regulamentul”), Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice. “Operator” - persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau orice organism care singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal. “Date cu Caracter Personal” – vor avea înțelesul conferit în Legislația privind Protecția Datelor, respectiv orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă (“Persoana Vizată”). “Prelucrare”, „a prelucra” – vor avea înțelesul atribuit de Legislația privind Protecția Datelor, respectiv orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.
“Persoana Vizată” - va avea sensul atribuit de Legislația privind Protecția Datelor și se va referi la persoana fizică ale cărei Date cu Caracter Personal sunt prelucrate.
Ce date prelucrăm:
Pentru utilizarea serviciului de telefonie mobilă vom prelucra următoarele date: durata apelurilor telefonice, data și ora apelurilor telefonice și/sau a mesajelor text (SMS), țara și rețeaua din care s-a efectuat apelul/SMS-ul în cazul roaming-ului, numărul de telefon apelat și/sau către care s-a trimis SMS-ul, identificatorul SIM-ului, poziționarea echipamentului terminal (telefonul mobil), care, prin coroborarea cu alte date specifice, poate conduce la date de geo-localizare, identificatorul adaptorului de rețea, numărul de telefon de pe care s-a trimis un mesaj text (SMS);
Pentru utilizarea serviciului de internet mobil: adresa IP, volum trafic date (internet), durata sesiunii de acces la internet, data și ora, identificatorul SIM, identificatorul adaptorului de reţea, poziționarea echipamentului terminal (tabletă, telefon mobil, modem, router 4G, 5G) care, prin coroborarea cu alte date specifice, poate conduce la datele de geo-localizare, rețeaua în care s-a efectuat traficul de internet în cazul roaming-ului;
În cazul în care datele dumneavoastră există deja în evidențele Operatorului (prin contractarea anterioară a altor servicii de la Operator): numele și prenumele dumneavoastră, adresa, ID-ul de client, CNP-ul, numărul de telefon, adresa de e-mail și alte date devenite disponibile.
Scopurile prelucrării: Operatorul prelucrează Datele cu Caracter Personal în vederea executării contractului privind utilizarea Cartelei Digi, inclusiv soluționarea eventualelor reclamații, furnizarea de informații către diverse instituții, autorități publice, arhivare, recuperare creanțe, echipamente, soluționarea altor aspecte judiciare derivate din contractul privind utilizarea Cartelei, realizarea de statistici, analize interne, dezvoltare produse și servicii, revizia, asigurarea mentenanței, rețelelor și alte operațiuni similare.
Temeiurile prelucrării: Prelucrarea datelor dumneavoastră este realizată în vederea executării (derulării) contractului la care sunteți parte (Art. 6, alin. 1, lit. b din Regulament), în vederea îndeplinirii unor obligații legale impuse Operatorului (Art. 6, alin. 1, lit. b din Regulament), în vederea realizării unui interes legitim de a exercita și apăra diferite cereri/acțiuni la instanțele de judecată, autorități, instituții publice și alte entități, conform legii și de a evalua activitatea curentă în vederea îmbunătățirii și dezvoltării acesteia, inclusiv furnizarea de oferte personalizate (Art. 6, alin. 1, lit. f din Regulament).
Perioada de stocare a datelor: Criteriile utilizate pentru a stabili perioada de stocare a datelor cu caracter personal sunt determinate de normele în vigoare referitoare la prelucrările de date în domeniul telecomunicațiilor și al comunicațiilor electronice și de durata contractului privind utilizarea Cartelei Digi (care coincide cu perioada de utilizare a Cartelei) și o durată necesară pentru protejarea drepturilor Operatorului (legislația aplicabilă și termenele de prescripție a drepturilor la acțiune).
Destinatarii sau categoriile de destinatari ai prelucrării datelor cu caracter personal (voce mobilă și internet mobil)
În anumite situații, și doar pentru îndeplinirea scopului, putem dezvălui Datele cu Caracter Personal către societăți specializate în furnizarea de servicii de revizie, mentenanță și alte operațiuni similare, societăților din grupul Digi și/sau instanțelor de judecată, organe de arbitraj, profesioniști în aria insolvenței și falimentului, executori judecătorești, societăți de recuperare creanțe/debite, avocați, traducători, experți, mediatori, instituții de credit, instituții publice sau auditori.
Destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le punem la dispoziţie Datele cu Caracter Personal conform specificațiilor de mai sus, sunt limitați (prin Legislație și prin contractele pe care le încheiem cu aceștia, contracte încheiate conform Regulamentului) cu privire la modul în care pot folosi Datele cu Caracter Personal în scopurile specifice și identificate de noi.
Operatorul nu transferă Datele cu Caracter Personal în afara Uniunii Europene și Spațiului Economic European.
Conform Legislației vă bucurați de următoarele drepturi: Dreptul de acces la datele cu caracter personal stocate, dreptul la rectificare și la ștergere al datelor cu caracter personal, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, dreptul de a retrage oricând consimțământul (în situația în care prelucrarea se bazează pe consimțământ), dreptul de a depune plângere în fața autorității de supraveghere și/sau de a vă adresa instanțelor de judecată.
Prezenta secțiune se completează cu Nota de Informare aferentă utilizării cartelelor preplătite, notă disponibilă pe www.digi.ro (disponibilă în secțiunea dedicată protecției datelor) și cu alte politici referitoare la prelucrarea datelor și/sau cu politici referitoare la utilizarea Cartelei Digi și/sau a serviciilor furnizate de către Operator.
Documentele care alcătuiesc contractul prin care este furnizat pachetul prepaid Digi Mobil sunt reprezentate de manualul de utilizare al Cartelei Digi, Cartela SIM și ambalajul Cartelei.