Servicii de avizare
Avizul de amplasament este documentul eliberat de către RCS & RDS în urma unei evaluări de specialitate, prin care solicitantul este informat oficial cu privire la condițiile de coexistență a obiectivului de investiții avut în vedere de către solicitant, cu rețelele și/sau infrastructura RCS & RDS.
Asigurăm un serviciu digitalizat pentru obținerea avizului de amplasament, care facilitează înregistrarea informațiilor și depunerea documentației. Avizul de amplasament este transmis la adresa de e-mail a solicitantului, însă oferim și posibilitatea ca avizul de amplasament să fie ridicat, în original, de la una dintre adresele punctelor de prezență din teritoriu (găsiți cel mai apropiat punct de prezență DIGI aici: https://www.digi.ro/asistenta/puncte-prezenta).
Informații de bază privind cererile pentru eliberarea avizelor de amplasament
1. Unde se depune cererea de eliberare a avizului de amplasament?
Cererile pentru eliberarea avizului de amplasament se pot înregistra de către solicitant (în cazul în care cel care solicită eliberarea avizului este un împuternicit al beneficiarului) sau de către beneficiarul avizului:
- online, direct pe website-ul nostru, vezi aici
- cu ajutorul unui reprezentant de vânzări (RV), într-unul dintre punctele de prezență dedicate (găsiți aici punctele de prezență DIGI).
Completarea cererii și transmiterea documentelor online
- solicitantul/beneficiarul completează informațiile privind datele de contact și obiectivul de investiții. Informațiile se înregistrează prin apăsarea butonului Generează document;
- cererea este generată cu toate informațiile completate de către solicitant/beneficiar în formularul online și este transmisă la adresa de e-mail de contact;
- beneficiarul/solicitantul are obligația să valideze cererea fie prin descărcarea, semnarea, scanarea, fie prin fotografierea și încărcarea acesteia pe website;
- după completarea informațiilor, solicitantul/beneficiarul încarcă documentele corespunzătoare, după caz:
▪ actul de identitate pentru persoanele fizice sau documentele persoanelor juridice (certificat de înregistrare la Registrul Comerțului, cod fiscal sau alte autorizații legale de funcționare);
▪ împuternicirea pentru persoana fizică sau juridică mandatată în scopul solicitării și obținerii avizului de amplasament, dacă este cazul;
▪ certificatul de urbanism;
▪ proiectul tehnic (memoriu, plan de încadrare în zonă la scara 1:500 sau 1:200, plan situație la scara 1:500 sau 1:200).
- după încărcarea documentelor, se selectează modalitatea de plată (pe loc - cu cardul sau ulterior) și, după citirea documentului "Termene și condiții", Solicitantul bifează acceptarea acestora :
▪ la acest pas, factura fiscală este generată și trimisă pe adresa de e-mail menționată în cererea de eliberare a avizului de amplasament,
▪ daca solicitantul a selectat plata ulterioară, va efectua plata în punctul de prezență, prin cash sau prin transfer bancar, beneficiarul urmând să achite factura cât mai curând posibil.
Completarea cererii și Înregistrarea cererii de eliberare a avizului de amplasament în punctul de prezență DIGI (realizată cu ajutorul unui Reprezentant de vânzări)
Solicitantul/Beneficiarul se poate prezenta pentru depunerea, în format fizic, a documentației necesare, precum și pentru ridicarea avizului, într-unul dintre punctele de prezență DIGI (găsiți aici punctele de prezență).
Reprezentantul de vânzări verifică toate documentele furnizate în format fizic pentru a se asigura că sunt complete:
▪ cererea de eliberare a avizului de amplasament, pe care o completează și descarcă reprezentantul de vânzări, se semnează de către solicitant/beneficiar, iar reprezentantul de vânzări o încarcă, scanată, pe website;
▪ actul de identitate pentru persoanele fizice sau documentele persoanelor juridice (certificat de înregistrare la Registrul Comerțului, cod fiscal sau alte autorizații legale de funcționare);
▪ împuternicirea pentru persoana fizică sau juridică mandatată în scopul solicitării și obținerii avizului de amplasament, dacă este cazul;
▪ certificatul de urbanism;
▪ proiectul tehnic (memoriu, plan de încadrare în zonă la scara 1:500 sau 1:200, plan situație la scara 1:500 sau 1:200).
2. Ce tarife trebuie achitate pentru eliberarea avizelor de amplasament?
Tarifele percepute pentru eliberarea avizelor de amplasament sunt următoarele:
- un tarif fix de 35 lei, pentru emiterea oricărui tip de aviz, indiferent de calitatea solicitantului (persoană fizică sau juridică ori instituție publică);
în situația în care pentru emiterea avizului sunt necesare activități suplimentare, reprezentate de deplasări în teren și/sau realizări de lucrări adiționale, va fi perceput și:
- un tarif variabil – pe bază de deviz - aplicabil avizelor favorabile condiționate și avizelor negative. Devizul va include timpul de lucru și deplasările care trebuie efectuate de către angajații/colaboratorii ai Societății pentru emiterea avizului;
- un tarif de „0” lei pentru avizele favorabile care sunt emise pentru construirea imobilelor eficiente din punct de vedere energetic.
3. Care este termenul de eliberare a avizului?
Avizele de amplasament se eliberează într-un termen de 15 zile lucrătoare sau 5 zile lucrătoare, după caz, de la data depunerii complete a documentației necesare emiterii acestora și plata integrală a tarifului/tarifelor aplicabil/aplicabile.
Termenele și conditiile de eliberare a avizelor de amplasament, pot fi consultate aici.
Pentru a înregistra solicitarea dumneavoastră în vederea eliberării unui aviz de amplasament, puteți coleta formularul de aici.