Intrebari frecvente
Puteți solicita o copie a facturii într-un punct de prezență DIGI, prin Call-Center (apelând numărul de telefon 031.400.4401 pentru București sau 03XX.400.414 - unde XX reprezintă prefixul județului) sau prin trimiterea unui e-mail la adresa suport.energie@digi.ro.
Puteți transmite indexul autocitit oricând în ultimele 7 zile ale lunii calendaristice în curs.
Indexul autocitit poate fi transmis prin oricare dintre următoarele modalități:
- apelând numărul de telefon 0800410400 (apel gratuit);
- prin intermediul contului dumneavoastră disponibil pe website-ul www.digiromania.ro, accesând ramura Serviciile mele – Digi Energy – Selectează adresa – Configurează – Trimite index.
În cazul în care întâmpinați dificultăți în transmiterea indexului autocitit, vă rugăm să apelați departamentul Relații Clienți sau să ne semnalați această situație prin e-mail la adresa suport.energie@digi.ro, precizând valoarea indexului pe care ați încercat să o transmiteți.
Operatorul de distribuție la care este racordat locul de consum are obligaţia să efectueze citirea indexului grupului de măsurare pentru determinarea cantităţii de energie electrică furnizate clientului în vederea emiterii facturii pe baza consumului de energie electrică efectiv realizat.
Intervalul de citire a indexului grupului de măsurare, în vederea emiterii facturii pe baza consumului de energie electrică efectiv realizat, poate fi mai mare de o lună, dar nu trebuie să depăşească 6 luni.
În cazul prosumatorilor, periodicitatea de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat este o lună calendaristică. Clienții au obligația de a le asigura reprezentanților operatorului de distribuție accesul pentru citire la grupurile de măsurare.
Modificarea convenției de consum se poate realiza de către titularul contractului într-unul din punctele noastre de prezență sau prin apel la Call-Center (la numărul de telefon 031.400.4401, pentru București sau 03XX.400.414, unde XX reprezintă prefixul județului).
Puteți solicita modificarea convenției de consum oricând considerați că vi se va modifica consumul, cu condiţia să ne transmiteți noile valori cu cel puţin 20 de zile înainte de începerea perioadei de facturare respective
În cazul în care doriți să reclamați întreruperea alimentării cu energie electrică sau fluctuații de tensiune, puteți să contactați direct operatorul de distribuție la care sunteți racordați.
Pe factura dumneavoastră veți găsi numărul de telefon al operatorului de distribuție la care sunteți racordați.
Operatorul de distribuție informează utilizatorii şi, în cazul utilizatorilor de tip client final, furnizorii acestora cu privire la data, ora, precum şi durata întreruperilor necesare, după cum urmează:
- prin mass-media (minimum presă) şi pagina proprie de internet, în cazul locurilor de consum şi/sau de producere racordate la reţelele electrice de IT şi MT, cu excepţia celor aferente clienţilor prevăzuţi la lit. a), cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data de începere a lucrărilor;
- prin mass-media (minimum presă) şi pagina proprie de internet, în cazul locurilor de consum şi/sau de producere racordate la reţelele electrice de JT, cu excepţia celor aferente clienţilor prevăzuţi la lit. a), cu minimum 2 zile lucrătoare înainte de data de începere a lucrărilor.
Pentru cazul în care contractul de distribuţie este încheiat între OD şi utilizator, OD informează utilizatorii şi individual, prin e-mail sau sms, dacă informaţiile privind adresa de e-mail sau numărul de telefon i-au fost puse la dispoziţie de către aceştia.
Potrivit prevederilor Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii final, aprobat prin Ordinul ANRE 235/2019, un client casnic este înregistrat drept client vulnerabil dacă:
- are venituri reduse, situate până la un prag stabilit de instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale
- titularul contractului de furnizare a energiei electrice declară pe propria răspundere că la locul de consum locuieşte o persoană care din motive de sănătate, pe baza documentelor eliberate de instituţii medicale abilitate/vârstă, necesită continuitatea alimentării locuinţei cu energie electrică.
Prosumatorul este clientul final care deţine instalaţii de producere a energiei electrice, inclusiv în cogenerare, a cărui activitate specifică nu este producerea energiei electrice, care consumă şi care poate stoca şi vinde energie electrică din surse regenerabile produsă în clădirea lui, inclusiv un bloc de apartamente, o zonă rezidenţială, un amplasament de servicii partajat, comercial sau industrial sau în acelaşi sistem de distribuţie închis, cu condiţia ca, în cazul consumatorilor autonomi necasnici de energie din surse regenerabile, aceste activităţi să nu constituie activitatea lor comercială sau profesională primară.